PR (Page Rank)

PageRank je Google-ova patentirana tehnologija koja pokazuje popularnost web stranice, a ne web sajta u celosti kako se pogrešno misli.

Da bi web stranica dobila PR potrebno je da neka druga strana linkuje ka njoj i na taj način joj “prenosi” deo svog PR-a.

Svi spoljni linkovi jedne stranice (outbound links) dele PR, tako da za maksimalne rezultate treba težiti ka tome da se postavi link na stranici sa visokim PR-om i malim brojem izlaznih (spoljnih) linkova.

PR ne raste linearno, to je logaritamska funkcija. Zato je neuporedivo lakše stići od PR1 do PR6 nego od PR6 do PR7. PR koji vidimo na Google Toolbaru za IE, ili PageRank Status ekstenziji za Firefox je samo aproksimacija prave vrednosti koja čak i ne mora biti tačna, jer se Toolbar PR ne update-uje redovno. Zato ga nikad ne treba prihvatati kao relevantnog.

Najčešća zabluda vezana za PR jeste da on direktno utiče na rangiranje web strane u pretragama. Ta zabluda nagoni mnoge webmastere da usmere svu energiju u povećanje PR-a u želji da se što bolje rangiraju. Nažalost, PR je samo jedan od faktora koji utiču na SERP-ove Googla.